Dagarna går....


I helgen var vi på en liten inoff- valputställningen med Liva i Smedjebacken. Perfekt tillfälle att
träna på till nästa helgs utställning SSRK Bergslagens Nationella i Strömsholm, där 95 springlar är anmälda. Tyvärr har Amanda bilderna från utställninge, så det får duga med gamla bilder.
Åter till Smedjebackens utställning: 2 springlar anmälda Liva & Sixten, hi,hi
Jag & Sixten var först ut i ringen som fick en slät 1:a domaren tyckte Sixten var för stor.
Tyckte Sixten skötte sig bra iallafall, både jag & Sixten behöver lite mer ringträning. *fniss*

Amanda & Livas  tur,  1 Hp & BIR  valpklass 9-12mån. Här kommer Livas kritik om jag kan läsa vad det står.

9 mån gammal tik, lite stor tik bör helst inte bli större! Bra nos parti, Vackert uttryck,
Korrekt bett, En aning bred i skallen, Bra hals & överlinje, Acceptabelt vinklad i skuldran men med bra längd i överarmen,(tror jag att det står) Bra kors & svansansättning, Acceptabel vinklad i knä & has som dock är lite för hög, Bra päls kvalitet, Rastypiska rörelser, Bra päls , & här ser jag inte vad det står!

Domare: Einar Paulsen




GRATTIS till Danne & Nikie som oxå blev BIR på utställningen!
Nikie slog sin syster.





Idag är Berta på dag 30..... hej och hå vad spännande det är att vänta på små valpar!
Berta är inte så intresserad att äta på morgonen, spyr lite och är väldigt lugn.
Inte likt våran bus Berta!!!!! Det är bara att vänta & vänta....




INDRA höglöper! Liva & Berta tycker hon är lite dryg "gammeltanten" vänder rumpan till hela tiden. Anars knallar dagarna på för våran älskade Indra.




Embla har flyttar till Tunavägen 266N med Amanda, Danne & Nikie.

Ha det så bra!

// Kram Martina

2011-01-17 @ 12:45:10 Allmänt Permalink


Kommentera inlägget

Skriv din kommentar här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser den)

Blogg/hemside adress:

Skriv ditt meddelande här:

Trackback
RSS 2.0