Sol och minusgrader ute!

Onsdag och jag ska jobbakväll. Oskar är sjuk ont i halsen och lite feber.
Håller på och eldar så vi får lite värme i huset. Buurrra! ska det inte bli VÅR snart!
Det var 13 minus vid kl. 06.30 usch! Berta vill inte  gå ut när det är så kallt.
I går var jag, Amanda och hundarna och hälsade på hos Marie som har lånat hem en hund
från Anna på kennel Goyas. En söt liten tik som heter Bella (Goyas Nuevas Rosita) på ett år.
Bella behöver ett nytt hem så Marie har henne hemma på prov.



Bella, Myran, lilla Berta, Embla och Indra (taget med min mobil)

På lördag är det dax för Bertas första utställning.
15 st Fallor är anmälda och 11 st Springer spaniel. Har bara anmält Berta,
Myran och Bella får följa med och hejapå Berta hi,hi.
Embla och Indra får vara hemma med Tomas.

Nu ska jag ta och börja med lite mat: Pasta med skinka och ostsås. MUUMS!

Utställningen är i ABB- Hallen i Ludvika. Domare för grupp 8 är Barbara Ruth-Smith
och grupp 9 Maritha Östlund-Holmsten.

2009-03-25 @ 10:46:25 Allmänt Permalink


Kommentera inlägget
Postat av: annika

Ska bli roligt att se hur det går för Berta,själv var jag för sen med min anmälan vi hade tänkt ställa Moya i Ludvika, grämer mig som bara den. Det är så många jag känner som ska dit och det hade varit så kul. Men men jag har väl fått mig en läxa. Det är så kul att följa dig på bloggen. Kram

2009-03-25 @ 12:38:21
Postat av: Lena

Oj Oj Oj...

Att lyckas få 5 hundar sitta fint, så man desutom hinner ta kort åckså, måste ju va en bragd! hi hi.. eller kanske är dom bara väluppfostrade?? he he..

Spännande spännande med Ludvika...

Kram /Lena

2009-03-25 @ 15:05:47
URL: http://blogg.expressen.se/lenadalarna
Postat av: Erika

Håller med Lena, vilken bedrift att få fem hundar å sitta still!

Vad kul det ska bli med utställning på lördag och så många frallor!!

Hörde av Amanda att Berta oxå har ett rejält underbett, hihi.. Dolly ser ut som en barracuda i munnen, fniss..

Ha det!

2009-03-25 @ 20:25:49
URL: http://erika.sjoo.googlepages.com/home

Skriv din kommentar här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser den)

Blogg/hemside adress:

Skriv ditt meddelande här:

Trackback
RSS 2.0